Tips vid problem med LOK-appen

Vissa användare upplever problem med att logga in i eller att använda LOK-appen. För att lösa detta, gör enligt nedan:

1.    Kontrollera vilken version du har av appen. Det ska vara 3.0.37. Om du har en äldre version, se till att uppdatera till den senaste. När du har version 3.0.37 - radera appen och ta hem den på nytt genom att följa punkterna nedan.

2.    I samband med att du raderar appen så ta bort cache-data och appens lagring.

Hur?

Android: gå till Inställningar, appar, LOK-reg, rensa data

iPhone: Man får en fråga när man raderar appen om man vill radera data. Klicka Ja.

3.    Hämta hem appen på nytt från Appstore eller från Google Play

4.    Kontrollera att det är den senaste versionen (3.0.37) som du hämtar hem.

5.    Avvakta en timme och prova sen att logga in på nytt.

Det är just nu även problem med att återställa lösenordet i LOK-appen. En lösning är på gång.
Tillsvidare får man återställa lösenordet via login.idrottonline.se.
Tack för tålamodet!



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.