Lägg till betalningsalternativ

1. Logga in i IdrottOnline via https://login.idrottonline.se/

2. Klicka på Utbildning i toppmenyn. 

3. Klicka på Utbildningar i vänstermenyn. 

4. Klicka på namnet på den utbildning som du vill lägga till betalningsalternativ för.  

5.  Klicka på fliken Betalning. Om ni inte har aktiverat Swedbank Pay, gå till manualen Aktivera Swedbank Pay

6. Utbildningen kostar: fyll i kostnaden för utbildningen.

7. Avbokningsregler: fyll i eventuella avbokningsregler  

8. Kostnadsbeskrivning: fyll i eventuell kostnadsbeskrivning.

9. Under Betalningssätt, välj vilka betalningssätt ni vill erbjuda deltagarna när de ska betala för utbildningen. Faktura, Kort & Swish, Bankgiro, Plusgiro och/eller inget betalningssätt. 

Betalningssätt

Faktura

  • Under Betalningssätt, bocka för Faktura
  • Välj om e-postadress ska vara obligatoriskt att ange vid fakturering.
  • Fakturering hanteras manuellt.

  • Deltagare som anmäler sig ser detta:


Kort & Swish

  • Under Betalningssätt, bocka för Kort & Swish
  • Deltagare som anmäler sig ser detta:


Bankgiro

  • Under Betalningssätt, bocka för Bankgiro
  • Välj om bankgironumret ska skrivas in manuellt eller om anordnarens bankgironummer fylls i automatiskt.
  • Du kan ange ett datum för sista betalningsdag samt betalningsinformation.

  • Deltagare som anmäler sig ser detta:


Plusgiro

  • Under Betalningssätt, bocka för Plusgiro
  • Välj om plusgironumret ska skrivas in manuellt eller om anordnarens plusgironummer fylls i automatiskt.
  • Du kan ange ett datum för sista betalningsdag samt betalningsinformation.

  • Deltagare som anmäler sig ser detta:


Viktig information om betalning och betalningsspecifikation

  • Inbetalning sker normalt inom 6 – 12 dagar till det Bank- /Plusgiro som är registrerat på organisationen under Avgifter - Inställningar.   
  • Inbetalningar hamnar hos Riksidrottsförbundet under en kort period innan de skickas vidare till er organisation.  
  • Varje fredag skickar Swedbank en betalningsspecifikation. Denna skickas i första hand till kassören (kontakt e-postadress), i andra hand till ordföranden (kontakt e-postadress) och därefter till organisationen (kontakt e-postadress). Du kan lägga till två extra e-postadresser för exempelvis revisorer.  



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.