Kopplingen mot Visma eEkonomi har blivit inaktiv

Uppdatering 2/2 12:00

Vi har hittat problemet och det kommer från en driftstörning hos visma som numera ska vara löst. Dock så har alla kopplingar blivit inaktiva, så ni måste kontakta vår support så vi kan inaktivera det på vår sida, så ni kan skapa upp kopplingen igen.



Ursprunglig text:


Just nu har vi fått in många rapporter om att kopplingen mellan IdrottOnline och Visma har blivit inaktiv, och måste aktiveras igen.


Detta händer när en "token" från visma inte längre är giltig, och då måste man åter koppla upp det mot sitt konto, så vi får en ny token. 


För att inaktivera så måste ni kontakta supporten på support@idrottonline.se 


Därefter aktiverar ni det på samma sätt som tidigare. Se manualen på https://support.idrottonline.se/sv-SE/support/solutions/articles/11000101920-aktivera-visma-eekonomi


Notera att ni också måste göra era visma-avgifter aktiva igen. Se denna manual: https://support.idrottonline.se/sv-SE/support/solutions/articles/11000063852-ta-bort-inaktivera-en-avgift-från-föreningen fast där ni aktiverar avgiften istället för inaktiverar.



Vi jobbar tillsammans med Visma för att försöka lista ut vad som har hänt.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.