Skapa utskick Visma eEkonomi-avgift

1. Logga in på föreningens IdrottOnline-sida.

2. Klicka på "Avgifter" i toppmenyn. 

3. Klicka på "Skapa utskick" i vänstermenyn. 

 

4. Klicka på knappen "Skapa utskick". 

 

5. Välj vilken avgift som ska skickas ut och en benämning. Exempel på benämning för avgiften är vilket år eller termin det gäller. Förfallodatumet anges i ett senare steg i Visma eEkonomi.

 

6. Fyll i en eller flera mottagare av utskicken, klicka därefter på "Lägg till".  

 

6. Under "Valda mottagare" så ser man vilka personer som kommer få avgiften utskickad till sig. 

7. Klicka på "Nästa".

 

8. I nästa steg ser du en sammanfattning över vem som kommer få vilken avgift. Man kan inte skicka ut mail för avgiften från IdrottOnline, det görs ifrån Visma eEkonomi.

9. Klicka på "Nästa". 

 

11. Vid önskan, generar en summering efter slutförandet till Excel genom att markera rutan för detta. 

12. Klicka på "Slutför" för att göra utskicket.

13. Under "Betalstatus" kommer du sedan se avgifterna du nyss skapat utskick för. Observera att statusen kommer ändras till "Utskickad" när man skickat ut avgiften till personen från Visma eEkonomi.

14. Betalunderlaget synkroniseras automatiskt i bakgrunden över till Visma eEkonomi för vidare hantering. 

15. När betalstatusen uppdateras i Visma eEkonomi så kommer betalstatusen automatiskt även att uppdateras i IdrottOnline. Exempelvis efter att avgiften har blivit bokförd.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.