Fördröjning i synkronisering mot Fortnox samt dubbletter av fakturor

Just nu har vi driftstörningar kopplade mot Fortnox. 

Problem som kan uppstå är: 

  • Fördröjning av synkroniseringen mot Fortnox vilket betyder det kan ta några timmar upp till någon dag innan fakturor synkroniserats över till Fortnox. 
  • Dubbletter av fakturor uppkommer i Fortnox trots att det endast finns en faktura i IdrottOnline. 

Rekommendationen från oss är att avvakta med att göra utskicken (om man har möjlighet) tills dess att problemet är åtgärdat. Om man gör utskicken ändå så kommer det bli dubbletter av fakturor som måste makuleras manuellt (en åt gången) i Fortnox samt att man måste kontakta IdrottOnline-supporten med en betalstatusfil från Fortnox för att kunna få rätt synkronisering i IdrottOnline.

Vi håller just nu på att felsöka och beklagar det inträffade.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.