Inställningar avgiftsmodulen

1. Logga in på föreningens IdrottOnline-sida.

2. Klicka på "Avgifter" i toppmenyn. 

3. Klicka på "Inställningar" i vänstermenyn.


Under rubriken "Organisationsinfo" finns föreningens organisationsuppgifter det vill säga, namn, organisationsnummer, plus-/bankgiro-konto, ordförande, kassör, Fortnox-användare samt e-bokföringskontakt som bl.a. motsvarar fältet "Vår referens" i Speedledger. Ordförande och kassör måste ha e-postadresser registrerade i IdrottOnline. Vill man uppdatera organisationsinformationen klickar man på knappen "Redigera organisationsinfo". 


Under rubriken "Betalsätt" väljer man vilket/vilka betalsätt man ska använda i föreningen. Manuell betalning kommer automatiskt vara ikryssad. För att använda något av de andra betalsätten, Swedbank Pay, Fortnox eller Swedbank e-bokföring, måste man godkänna dessa individuella avtalsvillkor och sedan klicka på knappen "Spara valda betalsätt". 

Läs mer om hur man aktiverar Swedbank pay här


Om du väljer att använda Swedbank Pay för avgiftshantering kommer en ruta upp. I denna ruta kan du välja att fylla i två extra e-postadresser, utöver kassören, ordföranden och föreningens kontaktmejl, som du vill ska få e-postutskick från PayEx då utbetalningarna är gjorda. Som informationen säger så sker utbetalning från PayEx 6-12 dagar till det bank-/plusgiro som är registrerat på organisationen.

När man lagt till eventuella e-postadresser så klickar man på knappen "Spara e-postadresser". 


Under rubriken "Bokföring" aktiverar man den bokföringstjänst man vill använda. För att kunna aktivera Fortnox måste man ha en Fortnox-användare angiven i IdrottOnline.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.