1. Logga in via https://login.idrottonline.se/.
2. Klicka på "Administration" i toppmenyn.
3. Klicka på "Föreningsinfo" i vänstermenyn.
4. Ett popup-fönster visas nu där man kan se och ändra befintlig information.
5. Fält som inte går att ändra är följande:
Namn
Visningsnamn
Beskrivning
Organisationstyp
Inträde i RF
Kommentarer
Organisationsnummer
RF-nummer
Bankgrio
Plusgiro
Kommun
Önskar ni ändra informationen i något av ovanstående fält, kontakta supportavdelningen (support@idrottonline.se).
Önskar ni endast ändra bankgrio och/eller plusgiro, kontakta LOK-stödsgruppen (lok@rf.se).
6. För att se, ändra och lägga till kontaktinformation klickar man på fliken för föreningen eller för den sektion som man vill ändra uppdatera på. Informationen som man fyller i här är den som visas utåt på hemsidan. Obligatoriska fält att fylla i är markerade med en röd stjärna.
7. Har sektionen/sektionerna samma kontaktinformation som föreningen så kan man under sektionen/sektionerna markera rutan för att använda samma uppgifter som finns för föreningen. Då behöver man inte fylla i eller uppdatera eventuella ändringar på flera ställen utan då hämtas informationen till sektionen/sektionerna från "Kontaktinformation Förening".
Kontaktinformationen visas både i sidfoten och på en kontaktinformationssida på er hemsida. För att se all kontaktinformation på hemsidan från sidfoten så klickar man på ”Se all info”.